خبرهایی از کردستان

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنیدبرای سفارش تبلیغات کلیک کنید
نویسنده : | بازدید : 250

با حضور رئیس باشگاه دانش آموزی کشور وبینار استانی زیست فناوری برگزار و اهم برنامه های حوزه زیست فناوری تشریح شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، صبح امروز وبینار استانی زیست فناوری با حضور رئیس باشگاه دانش آموزی نانو کشور، معاونین آموزش متوسطه و ابتدایی اداره کل، روسا، کارشناس مسئولان و کارشناسان حوزه ابتدایی و متوسطه اداره کل و معاونین آموزش ابتدایی و متوسطه، مدیران پژوهشسراهای دانش آموزی، رابطین تخصصی زیست فناوری و سرگروه های درسی زیست شناسی شهرستان ها و مناطق برگزارشد.

در ابتدای این نشست عزیزخانی، رئیس باشگاه دانش آموزی فناوری کشور با بیان اینکه استان کردستان جزو استان های فعال در حوزه زیست فناوری بوده است؛ گفت: چهار آزمایشگاه استانی تجهیز شد و علاوه بر آن مواد مصرفی و ملزومات لازم هم در کنار آن قرار داده شد.

عزیزخانی در ادامه به بیان فواید زیست فناوری و شاخه های آن پرداخت و با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین شناخت از زیست فناوری مربوط به موضوعات علمی است؛ گفت: باید به صورت کاربردی و تاثیرات آن بر زندگی روزمره انسان ها به این موضوع نگریسته شود  .

وی با بیان اینکه زیست فناوری از قدیم هم وجود داشته است؛ خاطرنشان کرد: زیست فناوری فعالیت بهینه را به صورت علمی انجام می دهد و از فعالیت ها دوربر استفاده می کند تا زندگی را بهبود دهد .

رئیس باشگاه دانش آموزی فناوری کشور با بیان اینکه زیست فناوری ثروت آفرین است؛ شاخصه های اصلی زیست فناوری را زیست فناوری پزشکی، کشاورزی، محیط زیست، غذایی و... دانست و تاکید کرد: دانش آموزان دوره دوم ابتدایی تا دوره دوم متوسطه باید با مفاهیم زیست فناوری آشنایی داشته باشند.

عزیزخانی با اشاره به اینکه برای آشنایی دانش آموزان با مفاهیم زیست فناوری سه پله ترویج، آموزش و پژوهش را در نظر گرفته ایم؛ گفت: در ترویج مسئولین، معلمین و دانش آموزان باید با زیست فناوری آشنا شوند و در آموزش نیز به صورت پله ای محتواهای مختلف شامل مکتوب و تصویری در اختیار دانش آموزان قرار گیرد و در نهایت در مرحله پژوهش، سعی می کنیم دانش آموزان علاقمند به زیست فناوری را جذب کنیم .

وی در بخش پایانی سخنان خود به محور فعالیت های باشگاه دانش آموزی اشاره کرد و تامین محتوای، آموزش معلم، ایجاد بستر انگیزشی در رویدادها و تجهیزات لازم برای پژوهش را از مهم ترین این محورها برشمرد.

مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در این نشست با بیان اینکه دانش آموزان استان کردستان از نظر استعداد و توانایی و نیروی انسانی بسیار توانا هستند؛ گفت: اگر این استعدادها شناسایی شده و برای این استعدادها برنامه داشته باشیم می توانیم با سایر استان ها رقابت کنیم.

نامدار از پذیرفته شدن 11 طرح استان در مرحله کشوری مسابقات زیست فناوری خبر داد و گفت: سال گذشته کردستان هم از نظر تعداد دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقه و هم از نظر موفقیت درخشش خوبی داشته است .

وی تاکید کرد در موضوع زیست فناوری دانش آموزان استان کردستان نباید از قافله علم و دانش و موفقیت های کسب شده در مرحله کشوری عقب بمانیم و تا حدودی سال اول نیز در این حوزه موفق بوده ایم .

 معاون آموزش متوسطه استان بر توجیه کارشناسان شهرستان ها و مناطق که مسئولیت پیگیری مسابقه زیست فناوری را بر عهده دارند تاکید کرد و گفت: باید در وهله اول هدف را بشناسیم و و دانش آموزان را در این راستان به خوبی توجیه کنیم .

منبع:پورتال آموزش و پرورش کردستان


برچسب‌ها : باحضور,باشگاه,آموزی,وبینار,استانی,فناوری,برگزار,

سه شنبه 28 بهمن 1399 - 7:58
نویسنده : | بازدید : 259

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در نشست ویدئو کنفرانس با معاونین پرورشی و تربیت بدنی شهرستان ها و مناطق از آغاز اجرای مرحله چهارم طرح کوچ،غربالگری ثانویه قد و وزن دانش آموزان خبر داد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، افشین خوش گوار با بیان این مطلب گفت: طرح کوچ، مهم ترین و اصلی ترین برنامه معاونت تربیت بدنی و سلامت در سال تحصیلی جاری می باشد که در 5 مرحله تدوین شده است.

وی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز و مطلوب مراحل اول، دوم و سوم، افزود: در مرحله اول که پایش قد و وزن اولیه دانش آموزان بود، با پایش 97 درصد دانش آموزان استان در جمع 5 استان برتر کشور قرار گرفتیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مراحل شناسایی و مداخله و مشاوره،از اهتمام همه همکاران اداری و آموزشی در سطوح مختلف تشکر کرد و گفت: با توجه به زمان بندی طرح،اول اسفندماه مصادف با آغاز اجرای مرحله چهارم و غربالگری مجدد و ثانویه قد و وزن دانش آموزان می باشد.

خوش گوار با مهم تلقی کردن مرحله چهرم گفت: در واقع در این مرحله نتایج اقدامات مشاوره ای و مداخله ای صورت گرفته در سه ماه گذشته را ارزیابی می کنیم و به همین دلیل لازم است اجرای آن دقیق و بر اساس مفاد دستورالعمل صورت گیرد.

وی همراه کردن مدیران،معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت برای اجرای این مرحله را همچون مراحل گذشته ضروری توصیف کرد و افزود: لازم است جلسات توجیهی برای مدیران و همکاران حوزه  دردو حوزه سلامت و تربیت بدنی برگزار شود.در این مرحله نیز به مانند مرحه اول،پس از محاسبه قد و وزن،اعداد آن باید در سامانه سناد بارگذاری شود تا مقدارBMI دانش آموز با BMIمهرماه مقایسه و درصد کاهش یا افزایش آن مشخص شود.

خوش گوار خاطرنشان کرد: با توجه به این که به دلیل تداوم شیوع ویروس کرونا،از حضور دانش آموزان در مدارس بی بهره هستیم،نقش خانواده ها و والدین در همراهی اجرای مرحله چهارم بسیار تأثیرگذار است و برای این مهم بایستی مدیران مدارس در بستر شبکه شاد،جلسات توجیهی و آموزشی برای محاسبه قد و وزن را به خانواده ها یادآوری نمایند.

وی بازه زمانی اجرای مرحله چهارم را اول تا 15 اسفندماه اعلام کرد و گفت: قرار است با همکاری محیط زیست و منابع طبیعی،دانش آموزان و خانواده های آنان که موفق به کاهش وزن یا رسیدن وزن شان به دامنه طبیعی شده اند،با غرس نهالی در هفته درختکاری،مورد تقدیر قرار گیرند.


منبع :پورتال آموزش و پرورش کردستان
برچسب‌ها : سامانه سناد,شبکه شاد,سناد,مرحله,چهارم,اسفندماه,

سه شنبه 28 بهمن 1399 - 7:57
نویسنده : | بازدید : 244

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: دو هزار و 840 سوادآموز دوره انتقال استان در مسابقه کتابخوانی که به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر برگزار شد؛ شرکت کردند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، رمضان یوسفی، معاون سوادآموزی استان گفت: به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، یک دوره مسابقه کتابخوانی در بین سوادآموزان دوره انتقال در سطح استان به صورت دست نوشته برگزار شد.

یوسفی ادامه داد: با هدف فرهنگ سازی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید و ترویج مطالعه و کتابخوانی در بین مخاطبان و همچنین تقویت مهارت های خواندن و نوشتن و کاربست آن در مسائل روزمره زندگی فردی و اجتماعی یک دوره مسابقه کتابخوانی از کتاب «راز موفقیت» مربوط به انتشارات سازمان نهضت سوادآموزی به مناسبت دهه مبارک فجر از تاریخ  99/11/18 لغایت 99/11/21 در بین سوادآموزان دوره انتقال در سراسر استان برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم بر کشور ناشی از ویروس کرونا تعداد دو هزار و 840 سوادآموزدر این مسابقه به صورت غیر حضوری و در قالب ارائه دست نوشته شرکت نمودند.


منبع :پورتال آموزش و پرورش کردستان
برچسب‌ها : سوادآموز,استان,مسابقه,کتابخوانی,

29 بهمن 1399 - 7:56
نویسنده : | بازدید : 245

 

به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛ از فرزندان شهدای والامقام شاغل در اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان تجلیل شد .

 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، روز پنچشنبه بیست و سوم بهمن ماه 1399، با حضور معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع و روسای ادارات حراست و امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان، از همکاران فرزند شهید شاغل در این اداره کل تقدیر به عمل آمد.

 در این برنامه، نظام مرادی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان ضمن تبریک ایام الله سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت و پاسداری از خون شهداء و تکریم فرزندان و خانواده معزز آنان را وظیفه همگانی دانست.

 مرادی با بیان انتظارات شهداء از مسئولان، دنبال کردن اهداف و آرمان های آنان را از وظایف مسئولان برشمرد.

 نظام مرادی در پایان سخنان خود با اشاره به لزوم تحقیق و مطالعه در احوال شهداء، مجموعه آثار و وصایای آنان را گنجینه ای بزرگ برای شناخت مسیر و هدف آن ها عنوان کرد.

 در ابتدای این برنامه، رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان ضمن تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، با اشاره به ماموریت های اداره امور شاهد و ایثارگران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، قدردانی از خانواده معزز و تقدیر از فرزندان شهداء را از جمله این ماموریت ها دانست و عنوان کرد: تمام تلاش خود را در راستای ارج نهادن هرچه بهتر به جایگاه رفیع خانواده شهداء به کار می گیریم.

 صلاح الدین مفیدی در ادامه سخنان خود، یکی دیگر از وظایف این اداره را پیگیری مسائل حقوقی و شغلی همکاران فرزند شهید عنوان کرد و افزود: در این راستا سعی داریم به امور این کارکنان رسیدگی نماییم و همچون گذشته به همکاری امور اداری  نیازمندیم.

 مفیدی در پایان سخنان خود از همکاری مجموعه معاونت پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع در راستای برگزاری برنامه های ترویجی تشکر و قدردانی نمود.

 در پایان این برنامه از فرزندان شهید شاغل در اداره کل اموزش و پرورش تقدیر به عمل آمد.

 


مأخذ:پورتال آموزش و پرورش کردستان

 

 


برچسب‌ها : تجلیل,فرزندان,شهدای,والامقام,اداره,آموزش,پرورش,کردستان,

سه شنبه 28 بهمن 1399 - 7:56
نویسنده : | بازدید : 229

مدیریت منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش کردستان با صدور اطلاعیه ای، زمان و مکان برگزاری مصاحبه داوطلبان استخدام آزاد سال 1399 آموزش و پرورش را اعلام کرد .

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، در این اطلاعیه آمده است: « به اطلاع داوطلبان استخدام آزاد سال 1399 آموزش و پرورش استان کردستان می رساند، زمان و مکان برگزاری مصاحبه به شرح زیر می باشد:

روز وتاریخ

خواهران

برادران

 

یکشنبه

1399/11/26

آموزگار ابتدایی

(براساس حرف اوّل نام خانوادگی)

الف  تا  د

57

آموزگار ابتدایی

(براساس حرف اوّل نام خانوادگی)

از حرف  الف  تا   ژ

70

 

دوشنبه

1399/11/27

آموزگار ابتدایی

(براساس حرف اوّل نام خانوادگی)

ذ  تا  ل

77

آموزگار ابتدایی

(براساس حرف اوّل نام خانوادگی)

از حرف س  تا   ل

76

 

سه­ شنبه

1399/11/28

آموزگار ابتدایی

(براساس حرف اوّل نام خانوادگی)

م  تا  ی

39

آموزگار ابتدایی

(براساس حرف اوّل نام خانوادگی)

از حرف  م  تا   ی

38

 

آموزگار  استثنایی/مشاوره/مربی

-

21

استثنایی، ادبیات فارسی، شیمی، تربیت بدنی

 

51

 

چهارشنبه

1399/11/29

ادبیات فارسی/تربیت بدنی/ریاضی/زبان انگلیسی/علوم اجتماعی/شیمی

-

59

ریاضی، زبان انگلیسی، علوم اجتماعی، علوم تجربی، فلسفه، معارف اسلامی، اقتصاد، تاریخ، جغرافیا، زمین ­شناسی، کار و فناوری، هنر، علوم زیستی، مشاوره

 

86

 

پنجشنبه

1399/11/30

علوم زیستی و بهداشت/فیزیک/معارف و فلسفه/اقتصاد/تاریخ /جغرافیا/زمین شناسی/کارو فناوری/هنر/علوم تجربی/حسابداری/طراحی دوخت/کودکیاری

-

60

مراقبت سلامت، امور زراعی، تأسیسات،حسابداری، ساختمان، صنایع چوب، صنایع فلزی، مکانیک خودرو، گرافیک، کشاورزی، الکتروتکنیک،عربی

 

86

 

جمعه

       

شنبه

1399/12/02

کامپیوتر/گرافیک/معماری/مراقب سلامت/امورتربیتی

-

55

امور تربیتی، کامپیوتر

 

64

 

یکشنبه

1399/12/03

افراد جامانده

  

افراد جامانده

   
        

توجه: دو قطعه عکس پرسنلی جهت تشکیل پرونده پزشکی لازم است.

کلیه داوطلبان باید مبلغ 1/000/000 ریال به شماره شبا ( IR370100004064031203715982 )  با شناسه پرداخت ( 307030164127564000010996088638 ) بنام درآمد های اختصاصی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان واریز نمایند. 

آدرس محل مصاحبه خواهران: سنندج، میدان سهروردی (فیض ­آباد)، پردیس بنت ­الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان

آدرس محل مصاحبه برادران: سنندج، میدان سهروردی (فیض ­آباد)، پردیس شهید مدرس دانشگاه فرهنگیان

تذکر مهم: مسئولیت عدم حضور در زمان مقرر و یا نقص مدارک برعهده­ داوطلب بوده، انصراف از مصاحبه تلقی می­ گردد.

                                              « ستاد مصاحبه دانشگاه فرهنگیان کردستان »

منبع:پورتال آموزش و پرورش کردستان


برچسب‌ها : اطلاعیه,شماره,مدیریت,منابع,انسانی,اداری,آموزش,پرورش,کردستان,درخصوص زمان,برگزاری,مصاحبه,داوطلبان,استخدام,آموزش,پرورش,

سه شنبه 28 بهمن 1399 - 7:55
نویسنده : | بازدید : 256

در نشست کارگروه صندوق ذخیره فرهنگیان کردستان ، عملکرد استان در اجرای برنامه مهر تا مهر موسسه تشریح و افزایش حق عضویت افراد تا پنج درصد اعلام شد . 

 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، نشست کارگروه صندوق ذخیره فرهنگیان استان با دستور کار بررسی وضعیت فعلی اعضای صندوق، میزان افزایش حق عضویت افراد و راه کار های جذب افراد غیر عضو و اجرایی نمودن مصوبات و بخشنامه های ابلاغی برگزار شد .

 در این نشست نظام مرادی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یوم الله 22 بهمن ، از اهتمام اعضای کارگروه استان و شهرستان ها و مناطق در پیگیری برنامه های مهر تا مهر و مصوبات ابلاغی تشکر کرد .  

 وی با بیان اینکه هر اقدام و تلاشی که در صندوق ذخیره صورت می گیرد در راستای تامین منافع افراد و اعضای موسسه می باشد، بر پیگیری برنامه های ابلاغی در سطح شهرستانها و مناطق تاکید و ابراز امیدواری کرد عضویت فرهنگیان استان در صندوق افزایش پیدا کند و اعضا از مزایای صندوق و سود سالانه آن برخوردار شوند .

 هم چنین حسین علی محمدی مسئول صندوق ذخیره فرهنگیان در استان در این نشست با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ، گزارشی از عملکرد شهرستانها و مناطق تابعه در راستای اجرایی نمودن بخشنامه کارگروه استانی ارائه و با بیان اینکه  11 شهرستان و منطقه زمینه اجرای بخشنامه مذکور را فراهم کرده و نتایج آن مشخص شده است ، از شهرستانها و مناطق باقی مانده خواست ضمن ارائه دلایل عدم اجرا، بر تسریع در عملیاتی نمودن برنامه های ابلاغی تاکید کرد .    

وی در ادامه گزارشی از میزان افزایش حق عضویت فرهنگیان کردستانی عضو صندوق ارایه کرد و با بیان اینکه جایگاه کردستان نسبت به قبل ارتقا یافته است ،گفت : از مجموع ۱۴ هزار و ۶۰۳ نفر عضو موسسه، حق عضویت تعداد 11 هزار و 157 نفر از اعضا تا ۵ درصد افزایش و کردستان در مقایسه با سایر استان ها در جایگاه ۱۵ کشوری قرار گرفته و ۷۶ درصد اعضا تا آذر ماه ۹۹ افزایش حق عضویت داشته اند .

 وی اجرای موفق برنامه های صندوق را نتیجه همدلی و همکاری اعضای کارگروه استانی و شهرستان ها و مناطق و همراهی فرهنگیان عضو عنوان کرد و گفت: با همکاری کلیه مناطق و اجرایی شدن برنامه ها، درصد افزایش حق عضویت به ۱۰۰ درصد خواهد رسید و اعضای موسسه از سود سالانه موسسه بیشتر برخوردار خواهند شد .

 علی محمدی در ادامه به تشریح برنامه مهر تا مهر صندوق ذخیره و اقدامات استان پرداخت و نگهداشت اعضای صندوق، افزایش حق عضویت تا پنج درصد، جذب شاغلین غیر عضو ، کاهش انصراف ها و ایجاد زمینه برای عضویت افراد جدید الورود را از برنامه های صندوق عنوان کرد .

 وی هماهنگی و همدلی مجموعه را باعث پیشبرد امور و برنامه ها دانست و گفت : اهتمام کارگروه های استانی و شهرستان ها و مناطق باعث ارتقا رتبه و جایگاه استان خواهد شد .

 علی محمدی از افزایش سود سالانه صندوق و پرداخت  پاداش کلیه اعضای بازنشسته موسسه خبر داد و اظهار داشت: فرهنگیان اعضای صندوق ، بعد از بازنشستگی و استمرار عضویت می توانند بدون کسر حق عضویت و نگهداشت سرمایه از مزایا و سود صندوق بهره مند شوند .

 هم چنین در این نشست اعضای کارگروه استانی پیرامون اجرای کیفی و بهینه برنامه های صندوق بحث و تبادل نظر و پیشنهاد شد با حضور مسئولین صندوق ذخیره در استان ، نشست های توجیهی برگزار و اطلاع رسانی لازم صورت گیرد . 


منبع :پورتال آموزش و پرورش کردستان


برچسب‌ها : گزارش,برنامه,موسسه,افزایش,عضویت,فرهنگیان,استان,صندوق,ذخیره,

سه شنبه 28 بهمن 1399 - 7:52
قدرت گرفته از نیلوبلاگ